Matoševe novele pripadaju fantastici koja se udaljava od romantičarske tradicije jer se vezuje, za razliku od nje, za psihološku nutrinu likova. Uvode se nove teme: granična stanja između mentalnog zdravlja i bolesti, halucinacije, nesvjesno, potisnuto i opis različitih mentalnih poremećaja. Moderna fantastika upućuje na to da su „pakao“ i „onostranost“ u nama.
Iz takvog je poimanja proizašlo Matoševo književno djelo, u kojem je primarna težnja za ovladavanjem ljepotom uvijek bila posebno naglašavana, a što se može vrlo dobro povezati i s konstrukcijom ženskih likova u njegovoj prozi.[1] Fokus pisca je na psihološkoj analizi, tehnici simbola, neprestanim izmjenama stvarnosti i halucinacija u kojima frojdovski ulazi u raščlanjivanje labilnih intelektualaca te simbolizira težnju za ljepotom u smislu idealnog sklada.[2]
2 / 2
Prethodna
Websites do not have full control over cookies that may set by various third-party scripts. To see detailed information about and to manage cookies in your browser, please check its privacy settings.
These cookies and scripts cannot be deactivated as they are needed to correctly render this website.
These tools are used to collect statistics about user behaviour that helps us to improve our website and services. No personal data are collected. This site currently uses: